• ZaufanieProfesjonalizmDoświadczenie

    Zaufanie
    Profesjonalizm
    Doświadczenie

  • ZaufanieProfesjonalizmDoświadczenie

    Zaufanie
    Profesjonalizm
    Doświadczenie

  • ZaufanieProfesjonalizmDoświadczenie

    Zaufanie
    Profesjonalizm
    Doświadczenie

  • 1
  • 2
  • 3
  • 
ZaufanieProfesjonalizmDoświadczenie

    Zaufanie
    Profesjonalizm
    Doświadczenie

  • 1

Z aplikacji mZUS można korzystać na urządzeniach mobilnych z systemami operacyjnymi Android i iOS. Aplikację należy pobierać wyłącznie ze sklepów Google Play oraz App Store.

Dla kogo przeznaczona jest aplikacja mZUS

Aplikacja mZUS jest przeznaczona dla osób ubezpieczonych, świadczeniobiorców i osób mogących  skorzystać z programów świadczeń dla rodziny.

Jako osoba ubezpieczona w ZUS możesz sprawdzić swoje:

  • ubezpieczenie (w tym ubezpieczenie zdrowotne i przynależność do NFZ);
  • składki (podstawy i składki, subkonto, otwarty fundusz emerytalny);
  • kapitał początkowy;
  • informacje o stanie konta w ZUS;
  • zgłoszenia członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego;
  • przerwy w pracy.

Jako osoba pobierająca zasiłki z ZUS możesz sprawdzić:

  • rodzaj pobieranego zasiłku (z ostatnich 6 miesięcy);
  • datę, kwotę i sposób wypłaty;
  • potrącenia.

Jako osoba pobierająca świadczenie emerytalno-rentowe możesz sprawdzić:

  • rodzaj pobieranego świadczenia (z ostatnich 12 miesięcy);
  • datę, kwotę i sposób wypłaty.

Za pomocą aplikacji mZUS możesz sprawdzić zaświadczenia lekarskie (e-ZLA) wystawione w ciągu ostatnich 12 miesięcy, jak również zobaczyć ich szczegóły i zapisać do pliku PDF.

Aplikacja mobilna mZUS została wyposażona w funkcję kalkulatora emerytalnego, który służy do obliczania prognozowanej wysokości emerytury.

Bezpośrednio w aplikacji możesz wykonać uwierzytelnione połączenie z Centrum Kontaktu Klientów ZUS, jak również zamówić e-wizytę.

Za pośrednictwem aplikacji możesz również:

  • w prosty sposób złożyć wniosek o świadczenie wychowawcze 800+, świadczenia z Programu Aktywny Rodzic tj. świadczenie aktywni rodzice w pracy, aktywnie w żłobku, aktywnie w domu oraz świadczenie dobry start 300+ (po złożeniu wniosku możesz również sprawdzić planowy termin załatwienia sprawy).

Jeśli wcześniej składałeś do nas wniosek o świadczenie 300+ lub 800+ i przyznaliśmy Ci świadczenie, możesz na jego podstawie utworzyć nowy wniosek. Do kreatora pobiorą się wszystkie Twoje dane. Jeśli coś się zmieniło, możesz to poprawić.

Jeśli tworzysz dowolny wniosek i masz dzieci zgłoszone do ubezpieczenia zdrowotnego w ZUS, możesz w kreatorze wybrać dane tych dzieci. Dzięki temu nie musisz ich wprowadzać ręcznie.

  • szybko sprawdzić, co się dzieje z Twoim wnioskiem – zobaczysz jego status;

W aplikacji masz dostęp do wniosków, które trafiły do ZUS różnymi kanałami, tj. przez: aplikację mZUS, Platformę Usług Elektronicznych PUE/eZUS, bankowość elektroniczną lub system Emp@tia.

  • podejrzeć dane o wypłatach Twoich świadczeń – sprawdzisz kwotę świadczenia i termin jego wypłaty;
  • napisać wiadomość do CKK ZUS i odczytać odpowiedź na nią – w aplikacji będziesz mieć dostęp do pełnej korespondencji z CKK;
  • umówić wizytę w placówce ZUS – w aplikacji możesz wybrać placówkę ZUS i wskazać termin, w którym chcesz umówić się na wizytę;
  • odczytać powiadomienia, które pojawiły się na Twoim profilu PUE/eZUS – jeśli na Twoim PUE/eZUS pojawiła się wiadomość, zobaczysz ją również w aplikacji (może to być np. informacja o wystawionym zwolnieniu lekarskim e-ZLA);
  • otrzymać komunikaty przeznaczone dla aplikacji mZUS – przypomnimy Ci np. o możliwości składania wniosków na nowy okres świadczeniowy;
  • działać w imieniu osoby, która nadała Ci upoważnienie do PUE/eZUS – jeśli na PUE/eZUS masz upoważnienie do obsługi innej osoby, możesz w aplikacji wybrać jej konto i sprawdzić np. status złożonego wniosku o świadczenie dla rodziny;
  • sprawdzić, co się zmieniło w nowej wersji aplikacji – gdy udostępnimy nową wersję aplikacji z kolejnymi funkcjami, poinformujemy Cię o tym, co się w niej zmieniło.

Zanim zainstalujesz aplikację

Aplikację mobilną mZUS – po zainstalowaniu na smartfonie lub tablecie – trzeba połączyć ze swoim profilem na PUE ZUS.

Przed instalacją aplikacji upewnij się, że masz profil na PUE ZUS i jest on aktywny. 

Jeśli masz problem z działaniem aplikacji mZUS, napisz:

  • na adres e-mail: Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!
  • przez PUE ZUS – wybierz opcję  „Zadaj pytanie ZUS”

Źródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Warszawa